Jest to graficzne odwzorowanie schematów przejść między kolejnymi dokumentami. Dokumenty stanowią zwartą całość merytoryczną i są w odpowiedni sposób uporządkowane i ze sobą powiązane. Witryna musi zachowywać ten porządek i tworzyć logiczną całość unikając szufladkowania treści różnych tematycznie w tym samym miejscu. W tym miejscu należy się też zastanowić jakie kroki musi podjąć użytkownik aby spełnić określone zadania. Jak poruszać się między kolejnymi dokumentami w hierarchii.
Celem tego etapu jest jak najlepsze zaprojektowanie schematu nawigacji między stronami. Zasadami, którymi powinno się kierować w tym działaniu są: prostota w przechodzeniu między kolejnymi stronami, funkcjonalność całości tzn. łatwy dostęp z każdego miejsca do dowolnego innego. Nie należy tworzyć stron w ten sposób aby sprawiały komuś problem w obsłudze. Elementy nawigacyjne powinny być zrobione i rozmieszczone tak aby użytkownik w sposób intuicyjny mógł dojść do czego one służą, inaczej wzbudzi to w kliencie uczucie irytacji, zażenowania co może niekorzystnie wpłynąć na odbiór treści zamieszczanej na stronach. Wszystko powinno być rozmieszczane na stronie w logicznym porządku, aby unikać sytuacji, w których użytkownik zmuszony jest do długiego przeszukiwania strony w celu znalezienia interesujących go informacji.
Przed zaangażowaniem dużych środków pieniężnych i czasowych, powinno się wykonać test prototypu strony, w celu znalezienia błędów i ich późniejszego skorygowania. Przetestowania dokonać można angażując w to przyszłych użytkowników bądź specjalistyczną firmę.
Po przetestowaniu funkcjonalnego prototypu w celu sprawdzenia używalności można przekazać projekt dalej do osób odpowiedzialnych za szatę graficzną, programistów, administratorów serwerów itd.